AaB-succes har medført massivt trøjesalg

AaB nyder god succes i Superligaen i øjeblikket med en tredjeplads, og det kan mærkes på klubbens trøjesalg.

AaB fortsatte den flotte succes-stime i Superligaen, da de i weekenden besejrede SønderjyskE med hele 4-0, og dermed slog fast, hvorfor de i øjeblikket ligger nummer tre i ligaen.

Rent økonomisk blev det også en god gevinst, fordi TV-pengene skal uddeles, hvoraf ens placering i tabellen er afgørende for det største stykke af kagen.

Ydermere var der 8.085 tilskuere på stadion, og det kan også mærkes på trøjesalget, fortæller administrerende direktør Thomas Bælum til Nordjyske.

“På to måneder har vi solgt det samme antal trøjer, som vi normalt sælger på to sæsoner. Jeg har ikke de præcise tal, men rundt regnet har vi øget vores salg af AaB-trøjer med 500 procent,” fortæller Thomas Bælum til Nordjyske.

Bælums analyse til det massive salg lyder på følgende faktorer:

1. Resultaterne
2. Folk er tilbage på stadion
3. Trøjens kvalitet